Pilates

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. De nadruk van de methode ligt bij de spieren die ervoor zorgen dat het lichaam in de correcte balans staat en de wervelkolom ondersteunen.

Het hele lichaam is betrokken bij Pilates. Maar je traint vooral je rompstabiliteit oftewel core-stability. Met ‘core’ wordt je romp of je kern bedoeld: een korset van spieren rondom je rug, buik en bekken. Bij het uitvoeren van allerlei bewegingen heb je deze spieren nodig. Een stabiele, sterke kern vermindert het risico op blessures en daarom is het verstandig om de stabiliteit van je kern te trainen.

Pilates heeft veel voordelen, zoals een beter lichaamsbewustzijn, balans, coördinatie, kracht en lenigheid. Om het uithoudingsvermogen te verbeteren, is pilates echter niet intensief genoeg. Je verbruikt er relatief weinig calorieën mee. Toch is het een waardevolle training, omdat een sterk centrum en lenigheid essentieel zijn om je fit te voelen. Het gaat er niet zozeer om wat je doet, maar veel meer hoe je iets doet. Je kan de principes van Pilates in elke training verwerken.

60 minuten

Krachtoefeningen

Lage intensiteit

Trainingsdata Pilates

Donderdag: 09.30 – 10.30

Docent: Vivian

"Ben jij ook opzoek naar een versterking van je core en een verbeterde lichaamshouding? Kom dan lekker met ons mee doen en dan gaan we hier samen voor zorgen!"